Samen maken we een woningtransactie tot een succes! Bekijk hier een beknopte weergave van de werkzaamheden die we voor je uitvoeren.
Zodra een nieuwe klant zich aanmeldt, gaan we meteen aan de slag. We begeleiden de klant bij het digitaal ondertekenen van de opdracht tot dienstverlening, stellen een takenlijst op en zorgen ervoor dat de klantomgeving gereed is voor gebruik. In de klantomgeving kan de verkoper de vragenlijst en lijst van zaken invullen, documenten zoals het energielabel uploaden, en extra diensten zoals hypotheekadvies of een bouwtechnische keuring aanvragen. Als de klant vragen heeft, zijn we telefonisch of via WhatsApp direct beschikbaar om ze te beantwoorden. We zorgen ervoor dat alle documenten volledig zijn, de klant de opstartfactuur ontvangt, Wft/AVG checks zijn uitgevoerd, de inmeting/woningfotografie heeft plaatsgevonden en wij hebben een advertentietekst opgesteld. Alles is compleet om de woning online te gaan plaatsen.
De verkoop van de woning is van start gegaan en deze is nu te vinden op jouw eigen website, Funda en andere bekende Nederlandse woningwebsites. Tegelijkertijd hebben wij een brochure samengesteld en zijn wij verantwoordelijk voor het plannen van bezichtigingen. Zowel jij als de verkoper ontvangen meldingen over alle bezichtigingen en biedingen, zodat alle betrokken partijen op de hoogte blijven van de voortgang van de verkoop. Bovendien kan jouw klant gebruikmaken van de dienstenmarkt in de klantomgeving, waar diverse (lokale) dienstverleners worden gepresenteerd die zorgen voor een vlekkeloos verkoopproces. Denk hierbij aan een schilder, verhuisbedrijf of notaris.
Ja, de woning is succesvol verkocht! Dit betekent dat we nu de afronding van de transactie in gang zetten. We voeren opnieuw de Wft- en AVG-controle uit, stellen de koopovereenkomst op en zorgen voor de (digitale) ondertekening ervan. Vervolgens sturen we de documenten naar de notaris en kan de inspectie plaatsvinden. Zodra het inspectieformulier is ingevuld, inclusief handige foto’s van de meterstanden, wordt dit direct naar zowel de koper als de verkoper verstuurd. Op dat moment is de transactie voltooid.
Na de verkoop sturen we na een bepaalde periode een follow-up mail over de woningverkoop. Op deze manier blijf je in contact met zowel de verkoper als de koper. Jij begrijpt immers dat de beste vorm van reclame mond-tot-mondreclame is.
Ontdek ons eigen serviceplatform voor een moeiteloze woningverkoop. Met onze applicatie heb je directe toegang tot alle essentiële informatie, van documentbeheer tot bezichtigingen en biedingen. Blijf altijd up-to-date en geniet van een efficiëntere en transparante ervaring voor zowel jou als jouw gewaardeerde klanten.
Opdrachtoverzicht
Facturen
Takenlijsten
Woningadministratie
Logboek
Bezichtigingen & biedingen
Documenten
Contacten
In deze complexe tijd is het essentieel om op een zorgvuldige manier om te gaan met consumentendata. Bij Woonconnector kun je gerust zijn, want wij hebben dit perfect geregeld. Je hoeft je geen zorgen meer te maken of alle object- en relatiegegevens veilig zijn opgeslagen en voldoen aan alle wettelijke richtlijnen, zoals de Wwft en AVG. Wij werken dan ook met de standaard in makelaarsland van dit moment: ComplyNow. Alle cliëntenonderzoeken die wij uitvoeren voor jou worden veilig opgeslagen op dit platform. Wil je inzicht in een dossier? Geen probleem we kunnen het eenvoudig delen.
De nummer 1 applicatie voor betaalverkeer in de wereld: Stripe! Zodra je met Woonconnector start, krijg je jouw eigen Stripe-account. Hiermee kunnen we facturen namens jou naar klanten versturen, variërend van opstartkosten tot de eindfactuur. Maar dat is nog niet alles. Dankzij Stripe regelen we ook de betalingen van facturen van bekende ‘dienstverleners’ zoals Funda, en Zibber.
Woonconnector © 2023